Nazwa ta łączy w sobie dwie zasadniczo wpływowe techniki: „znikającą przynętę” i „pułapkę ukrytych kosztów”. Obie opierają się na prawie zaangażowania. W pułapce „znikającej przynęty” technice wpływu społecznego o niskim kluczu „przynęta” w postaci pewnego rodzaju oferty korzyści jest tworzona, a przynęta jest wycofywana, gdy manipulowana osoba zgadza się uczestniczyć w działaniu. Pułapka ukrytych kosztów polega na podobnej manipulacji. Początkowo przedstawiana jest atrakcyjna oferta, a gdy manipulowana osoba wykaże zaangażowanie (np. podpisując umowę przedwstępną na zakup samochodu), ujawniane są dodatkowe koszty. Niezależnie od odmiany, technika taniego wpływu społecznego, opiera się na początkowym przedstawieniu oferty jako korzystniejszej niż, jest w rzeczywistości i uzyskaniu deklaracji zaangażowania. Co więcej, osoby przyzwyczajone do tej techniki często same zaczynają znajdować kolejne argumenty przemawiające za pozostaniem przy podjętej decyzji, pomimo utraty głównego argumentu.
Ugodowość jest jedną z cech, która należy...