Psychoedukacja ADHD

Mentali / Oferta / Psychoedukacja ADHD

Psychoedukacja ADHD jest jednym z najważniejszych narzędzi w kompleksowym leczeniu ADHD, szczególnie w przypadku osób dorosłych. ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi) to zaburzenie neurologiczne, które charakteryzuje się trudnościami z koncentracją, impulsywnością i nadmierną aktywnością.

Objawy ADHD mogą wpływać na codzienne życie, powodując problemy w pracy, szkole oraz w relacjach międzyludzkich. Psychoedukacja jest procesem, który pomaga w skutecznym łagodzeniu uciążliwych objawów ADHD a także pozwala w zrozumieniu natury tego zaburzenia.

Psychoedukacja ADHD

UMÓW WIZYTĘ

Gabinet
Online
Dziś
8 sty
 
 
 
 
 
Jutro
9 sty
 
 
 
 
 
Pt
10 sty
 
 
 
 
 
Sob
11 sty
 
 
 
 
 
Niedz
12 sty
 
 
 
 
 
>
Zasady odwołania wizyt
Dziękujemy. Twoja wizyta została umówiona.
Płatność za wizytę uregulujesz w gabinecie.
Dziękujemy. Twoja wizyta została umówiona.
Dla wizyty online płatność musi zostać zrealizowana w przeciągu 30 minut, w przeciwnym wypadku wizyta zostanie odwołana.
Ostrzeżenie dotyczące rezerwacji.
Wystąpił błąd podczas rezerwacji wizyty.
Szczegóły wizyty:
Specjalista:

-

Rodzaj spotkania:

-

Miejsce wizyty:

-

Termin wizyty:

-

Czas trwania wizyty:

-

Koszt wizyty:

-

Psychoedukacja ADHD jest jednym z najważniejszych narzędzi w kompleksowym leczeniu ADHD, szczególnie w przypadku osób dorosłych. ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi) to zaburzenie neurologiczne, które charakteryzuje się trudnościami z koncentracją, impulsywnością i nadmierną aktywnością.

Objawy ADHD mogą wpływać na codzienne życie, powodując problemy w pracy, szkole oraz w relacjach międzyludzkich. Psychoedukacja jest procesem, który pomaga w skutecznym łagodzeniu uciążliwych objawów ADHD a także pozwala w zrozumieniu natury tego zaburzenia.

Program psychoedukacji ADHD – jak działa?

Program psychoedukacji w ADHD ma na celu poprawę jakości życia osób z ADHD, oferując im narzędzia do skutecznego zarządzania objawami tego zaburzenia.

Psychoedukacja obejmuje zgłębianie przyczyn ADHD oraz naukę radzenia sobie z takimi trudnościami jak problemy z koncentracją, impulsywnością, nadmierną aktywnością i odkładaniem spraw na później.

Uczestnicy uczą się technik, które pomagają w poprawie koncentracji, planowania oraz organizowania codziennych obowiązków, co odgrywa kluczową rolę w redukcji objawów ADHD. Program daje także praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania czasem i poprawy codziennego funkcjonowania.

Kursy psychoedukacyjne są dopasowane do indywidualnych potrzeb uczestników i mogą obejmować takie techniki jak planowanie dnia, organizacja pracy czy radzenie sobie ze stresem. W trakcie zajęć klienci uczą się, jak minimalizować rozproszenia oraz jak skutecznie kontrolować impulsywność i prokrastynację.

Dla kogo przeznaczona jest psychoedukacja ADHD?

Jest szczególnie przydatna dla:

  • Osób zdiagnozowanych z ADHD – pomagając im lepiej zrozumieć naturę zaburzenia i nauczyć się skutecznych strategii radzenia sobie z jego objawami takimi jak impulsywność, trudności z koncentracją czy prokrastynacja.

  • Bliskich osób z ADHD – umożliwiając im lepsze wsparcie swoich bliskich, zmniejszając lęk wynikający z niewiedzy oraz poprawiając komunikację i relacje.

  • Specjalistów, nauczycieli, terapeutów i pracowników socjalnych – którzy dzięki tej edukacji zyskują wiedzę o ADHD i narzędzia do skuteczniejszego wspierania osób z zaburzeniem, w tym w zakresie interwencji kryzysowych oraz radzenia sobie z trudnościami emocjonalnymi.

  • Każdego, kto chce lepiej zrozumieć ADHD – nawet bez diagnozy, aby rozwijać swoje umiejętności w zakresie organizacji pracy i radzenia sobie z trudnościami życiowymi.

Korzyści płynące z psychoedukacji ADHD

Psychoedukacja daje długofalowe efekty, poprawiając koncentrację, organizację i planowanie, a także pomagając w lepszym zarządzaniu czasem i stresem. Zmniejszenie objawów ADHD, takich jak impulsywność, trudności w koncentracji i prokrastynacja, znacząco poprawia komfort życia.

Programy psychoedukacyjne wspierają również osoby z ADHD w radzeniu sobie z negatywnymi emocjami, takimi jak frustracja czy poczucie winy, które często towarzyszą tym osobom w codziennym życiu. Dzięki systematycznym zajęciom i nabywaniu umiejętności, uczestnicy kursu osiągają wyższy komfort życia, lepsze zarządzanie emocjami i wyższy poziom satysfakcji z życia.

Nabyte umiejętności pozostają z uczestnikami na dłużej, co pozwala im regularnie pracować nad poprawą jakości życia. Dzięki psychoedukacji osoby z ADHD mogą lepiej radzić sobie z trudnościami wynikającymi z tego zaburzenia i osiągnąć większą satysfakcję.

Psychoedukacja a całościowe leczenie ADHD

Psychoedukacja jest integralną częścią leczenia ADHD, pomagając w łagodzeniu uciążliwych objawów tego zaburzenia, obok terapii poznawczo-behawioralnej, której celem jest m.in. zmiana myśli automatycznych, oraz przyjmowania leków.

Terapia poznawczo-behawioralna w połączeniu z psychoedukacją daje długofalowe efekty, poprawiając koncentrację, redukując impulsywność i wspierając rozwój funkcji wykonawczych. Dzięki temu leczenie ADHD staje się bardziej kompleksowe i skuteczne, prowadząc do poprawy jakości życia pacjentów.

Przebieg procesu psychoedukacji ADHD

Proces psychoedukacji jest dostosowany do indywidualnych potrzeb pacjenta. Programy psychoedukacyjne mogą obejmować zarówno grupowe, jak i indywidualne sesje, w zależności od preferencji pacjenta i jego konkretnych objawów ADHD.

Nabyte umiejętności takie jak techniki poprawiające koncentrację, organizowanie zadań oraz radzenie sobie ze stresem, mają kluczowe znaczenie w leczeniu ADHD. Proces terapeutyczny wspierany przez psychoedukację ADHD pozwala na lepsze funkcjonowanie pacjenta w życiu zawodowym i prywatnym

Podsumowanie

Psychoedukacja w zespole nadpobudliwości ruchowej jest niezbędnym narzędziem w leczeniu ADHD, szczególnie u dorosłych. Dzięki niej uczestnicy zdobywają wiedzę o naturze zaburzenia, uczą się rozpoznawać objawy i wprowadzają skuteczne strategie ich łagodzenia.

Programy psychoedukacyjne, takie jak kursy psychoedukacji, mają na celu redukcję objawów ADHD, poprawę koncentracji, organizacji oraz radzenie sobie ze stresem. Regularne stosowanie nabytych umiejętności w codziennym życiu daje trwałe rezultaty, a psychoedukacja stanowi ważny element całościowego leczenia ADHD.

W centrum terapii Mentali psychoedukacja w ADHD jest nieodłącznym elementem naszej pracy z ponieważ pozwala na głębsze zrozumienie zaburzenia i zapewnia skuteczne wsparcie w codziennym funkcjonowaniu, co przekłada się na długofalową poprawę jakości życia naszych klientów.

najczęściej zadawane pytania

Czy wiesz, że ...

Każdy człowiek doświadcza zmian nastroju. Czasem przyjmują one jednak formę chorobową. Jeśli odczuwasz głęboki smutek, brak energii i chęć do wykonywania czynności, które kiedyś sprawiały Ci przyjemność, skonsultuj się ze specjalistą.