Psychoedukacja ADHD

Mentali / Oferta / Psychoedukacja ADHD

Psychoedukacja ADHD jest jednym z najważniejszych narzędzi w kompleksowym leczeniu ADHD, szczególnie w przypadku osób dorosłych. ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi) to zaburzenie neurologiczne, które charakteryzuje się trudnościami z koncentracją, impulsywnością i nadmierną aktywnością.

Objawy ADHD mogą wpływać na codzienne życie, powodując problemy w pracy, szkole oraz w relacjach międzyludzkich. Psychoedukacja jest procesem, który pomaga w skutecznym łagodzeniu uciążliwych objawów ADHD a także pozwala w zrozumieniu natury tego zaburzenia.

Psychoedukacja ADHD

UMÓW WIZYTĘ

Gabinet
Online
Dziś
2 gru
 
 
 
 
 
Jutro
3 gru
 
 
 
 
 
Czw
4 gru
 
 
 
 
 
Pt
5 gru
 
 
 
 
 
Sob
6 gru
 
 
 
 
 
>
Zasady odwołania wizyt
Dziękujemy. Twoja wizyta została umówiona.
Płatność za wizytę uregulujesz w gabinecie.
Dziękujemy. Twoja wizyta została umówiona.
Dla wizyty online płatność musi zostać zrealizowana w przeciągu 30 minut, w przeciwnym wypadku wizyta zostanie odwołana.
Ostrzeżenie dotyczące rezerwacji.
Wystąpił błąd podczas rezerwacji wizyty.
Szczegóły wizyty:
Specjalista:

-

Rodzaj spotkania:

-

Miejsce wizyty:

-

Termin wizyty:

-

Czas trwania wizyty:

-

Koszt wizyty:

-

Psychoedukacja ADHD jest jednym z najważniejszych narzędzi w kompleksowym leczeniu ADHD, szczególnie w przypadku osób dorosłych. ADHD (zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi) to zaburzenie neurologiczne, które charakteryzuje się trudnościami z koncentracją, impulsywnością i nadmierną aktywnością.

Objawy ADHD mogą wpływać na codzienne życie, powodując problemy w pracy, szkole oraz w relacjach międzyludzkich. Psychoedukacja jest procesem, który pomaga w skutecznym łagodzeniu uciążliwych objawów ADHD a także pozwala w zrozumieniu natury tego zaburzenia.

Program psychoedukacji ADHD – jak działa?

Program psychoedukacji w ADHD ma na celu poprawę jakości życia osób z ADHD, oferując im narzędzia do skutecznego zarządzania objawami tego zaburzenia.

Psychoedukacja obejmuje zgłębianie przyczyn ADHD oraz naukę radzenia sobie z takimi trudnościami jak problemy z koncentracją, impulsywnością, nadmierną aktywnością i odkładaniem spraw na później.

Uczestnicy uczą się technik, które pomagają w poprawie koncentracji, planowania oraz organizowania codziennych obowiązków, co odgrywa kluczową rolę w redukcji objawów ADHD. Program daje także praktyczne umiejętności w zakresie zarządzania czasem i poprawy codziennego funkcjonowania.

Kursy psychoedukacyjne są dopasowane do indywidualnych potrzeb uczestników i mogą obejmować takie techniki jak planowanie dnia, organizacja pracy czy radzenie sobie ze stresem. W trakcie zajęć klienci uczą się, jak minimalizować rozproszenia oraz jak skutecznie kontrolować impulsywność i prokrastynację.

Dla kogo przeznaczona jest psychoedukacja ADHD?

Jest szczególnie przydatna dla:

  • Osób zdiagnozowanych z ADHD – pomagając im lepiej zrozumieć naturę zaburzenia i nauczyć się skutecznych strategii radzenia sobie z jego objawami takimi jak impulsywność, trudności z koncentracją czy prokrastynacja.

  • Bliskich osób z ADHD – umożliwiając im lepsze wsparcie swoich bliskich, zmniejszając lęk wynikający z niewiedzy oraz poprawiając komunikację i relacje.

  • Specjalistów, nauczycieli, terapeutów i pracowników socjalnych – którzy dzięki tej edukacji zyskują wiedzę o ADHD i narzędzia do skuteczniejszego wspierania osób z zaburzeniem, w tym w zakresie interwencji kryzysowych oraz radzenia sobie z trudnościami emocjonalnymi.

  • Każdego, kto chce lepiej zrozumieć ADHD – nawet bez diagnozy, aby rozwijać swoje umiejętności w zakresie organizacji pracy i radzenia sobie z trudnościami życiowymi.

Korzyści płynące z psychoedukacji ADHD

Psychoedukacja daje długofalowe efekty, poprawiając koncentrację, organizację i planowanie, a także pomagając w lepszym zarządzaniu czasem i stresem. Zmniejszenie objawów ADHD, takich jak impulsywność, trudności w koncentracji i prokrastynacja, znacząco poprawia komfort życia.

Programy psychoedukacyjne wspierają również osoby z ADHD w radzeniu sobie z negatywnymi emocjami, takimi jak frustracja czy poczucie winy, które często towarzyszą tym osobom w codziennym życiu. Dzięki systematycznym zajęciom i nabywaniu umiejętności, uczestnicy kursu osiągają wyższy komfort życia, lepsze zarządzanie emocjami i wyższy poziom satysfakcji z życia.

Nabyte umiejętności pozostają z uczestnikami na dłużej, co pozwala im regularnie pracować nad poprawą jakości życia. Dzięki psychoedukacji osoby z ADHD mogą lepiej radzić sobie z trudnościami wynikającymi z tego zaburzenia i osiągnąć większą satysfakcję.

Psychoedukacja a całościowe leczenie ADHD

Psychoedukacja jest integralną częścią leczenia ADHD, pomagając w łagodzeniu uciążliwych objawów tego zaburzenia, obok terapii poznawczo-behawioralnej, której celem jest m.in. zmiana myśli automatycznych, oraz przyjmowania leków.

Terapia poznawczo-behawioralna w połączeniu z psychoedukacją daje długofalowe efekty, poprawiając koncentrację, redukując impulsywność i wspierając rozwój funkcji wykonawczych. Dzięki temu leczenie ADHD staje się bardziej kompleksowe i skuteczne, prowadząc do poprawy jakości życia pacjentów.

Przebieg procesu psychoedukacji ADHD

Proces psychoedukacji jest dostosowany do indywidualnych potrzeb pacjenta. Programy psychoedukacyjne mogą obejmować zarówno grupowe, jak i indywidualne sesje, w zależności od preferencji pacjenta i jego konkretnych objawów ADHD.

Nabyte umiejętności takie jak techniki poprawiające koncentrację, organizowanie zadań oraz radzenie sobie ze stresem, mają kluczowe znaczenie w leczeniu ADHD. Proces terapeutyczny wspierany przez psychoedukację ADHD pozwala na lepsze funkcjonowanie pacjenta w życiu zawodowym i prywatnym

Podsumowanie

Psychoedukacja w zespole nadpobudliwości ruchowej jest niezbędnym narzędziem w leczeniu ADHD, szczególnie u dorosłych. Dzięki niej uczestnicy zdobywają wiedzę o naturze zaburzenia, uczą się rozpoznawać objawy i wprowadzają skuteczne strategie ich łagodzenia.

Programy psychoedukacyjne, takie jak kursy psychoedukacji, mają na celu redukcję objawów ADHD, poprawę koncentracji, organizacji oraz radzenie sobie ze stresem. Regularne stosowanie nabytych umiejętności w codziennym życiu daje trwałe rezultaty, a psychoedukacja stanowi ważny element całościowego leczenia ADHD.

W centrum terapii Mentali psychoedukacja w ADHD jest nieodłącznym elementem naszej pracy z ponieważ pozwala na głębsze zrozumienie zaburzenia i zapewnia skuteczne wsparcie w codziennym funkcjonowaniu, co przekłada się na długofalową poprawę jakości życia naszych klientów.

najczęściej zadawane pytania

Czy wiesz, że ...

Nawet jeśli często doświadczasz stresujących sytuacji, możesz zadbać o swój nastrój. Umów się na wizytę z psychologiem i dowiedz się, jakie czynności sprzyjają zachowaniu dobrego samopoczucia.