Indeks podobieństwa

Aktualności » Słownik psychologiczny » Indeks podobieństwa

Opracowany przez Roberta Kleine’a i Jerome’a ​​Kernana w ramach ich badań mających na celu pomiar podobieństwa semantycznego produktów konsumenckich. Wskaźnik podobieństwa obliczany jest na podstawie tego, jakie powiązania występują w odniesieniu do danej pozycji. Sumowane są te same wartości trafności dla osób ankietowanych. Dzięki temu możesz spisać listę wszystkich powiązań z obiektem wraz z towarzyszącymi im danymi takimi jak: B. Częstotliwość wspominania o konkretnym skojarzeniu i siła tego skojarzenia. Wskaźniki podobieństwa i macierze asocjacji można obliczyć za pomocą skalowania wielowymiarowego (np. za pomocą programu skalującego MINISSA).

Inne definicje

Bariera

Przeszkoda lub problem uniemożliwiająca ciału osiągnięcie zamierzonego...

Czytaj dalej

Agnozja

Upośledzona zdolność rozpoznawania bodźców zmysłowych. Agnozja to...

Czytaj dalej